در کسب و کار برای یافتن راه صحیح جهت برند سازی و بازاریابی باید از این قطب نما استفاده کنیم

محور X   در این نمودار جنبه اجتماعی رفتار و انگیزهای ما را نشانن میدهد

محور Y جنبه فردی رفتار ها و انگیزهای مار را نشان میدهد

 

 

مثبت ترین حس فردی که یک انسان دارد لذت است که در شمال نمودار قرار دارد . شرکت های مثل کوکا کولا و پپسی در این قسمت از نمودار قرار میگیرند

در جنوب جنبه ترس و استرس قرار دارد . شرکت های دارو سازی و پزشکان در این قسمت از نمودار قرار میگیرند

در قسمت شرق نمودار حس تعلق قراردارد . که باشگاه های ورزشی و فیس بوک در این قسمت قرار دارند

در غرب نمودار حس قدرت طلبی قرار دارد . طلا فروشان و بانکهای که نرخ سود بالایی دارند در این گروه قرار میگیرند

در قسمت شمال شرق حس دور هم بودن قرار دارد . رستوران ها و شهر بازی ها در این گروه قرار میگیرند

در جنوب شرق حس امنیت وجود دارد . شرکت های بیمه و شرکت های سیستم هاس امنیتی در این گروه قرار دارند

در جنوب غرب خس به رسمست شناخته شدن قرار دارد . برند های با پرستیژ در این گروه قرار میگیرند مثل بنز

در شمال غرب حس سر زندگی قرار دارد . ردبول و ورزشهای شبیه پرش ار ارتفاع در این گروهقرار میگیرند