ارتباطات یکپارچه بازاریابی یک رویکرد و چارچوب است که از تمامی منابع و کانال های ارتباطی  برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان و انتشار پیام های بازاریابی یکپارچه  و آکاهی بخش در سراسر بازار از طریق روش های مختلف است.

چرا ارتباطات یک پارچه بازاریابی مهم است

1-   کاهش اعتبار و تاثیر پیام های بازرگانی

امروزه با توجه به این که تاثیر گذاری پیام های بازرگانی در دنیا به شدت در حال کاهش است ارتباطات یک پارچه  بازاریابی جهت بقا کسب و کار و ایجاد یک مزیت رقابتی بسیار مهم است

مثال : امروزه میزان توجه و اعتماد به پیام های بازرگانی که از طریق اس ام اس و یا تلوزیون پخش میشود بسار کم شده است

در بازار امروزه اشتباه ما این است که در هر دوره به یکی از ابزار های تبلیغاتی اکتفا میکنیم . هر کدام از این ابزار ها در جای خود میتواند بسیار موثر باشد اما باید به طور صحیح از آن استفاده کرد . امروزه میبایست در ارتباط با مشتری به دنبال آگاهی دادن به مشتری باشیم  تا مشتری بتواند آزادانه تصمیم بگیرد، مشتری های که با آگاهی به سمت برند یا محصولی جذب میشود  مشتری های وفاداری خواهند بود . در تبلیغات نباید به دنبال جمع کردن مخاطب بود باید بازار هدف خود را مشخص و ایجاد آگاهی کنیم.

در بازار امروز شرکت های که نتواند کیفیت ارتباط خود را با مشتری به این حد برسانند مزیت رقابتی خود را از دست خواهند داد.

2-   کاهش هزینه دیتابیس

3-   افزایش آگاهی مشتری :

امروزه مشتری ها  از روشهای بازار یابی حتی از بازاریاب های هم آگاهی بیشتری دارند. در واقع سناریو های فروش برای مشتری ها لو رفته و نمیتوان از آنها استفاده کرد

4-   ادغام شرکت ها با هم

در بازار امروز اینقدر شرکتها و برند ها و کیفبت ها ادغام و شبیه هم شدند که مقایسه آنها برای مشتری بسیار سخت شده .

5-   افزایش بازاریابی جهانی

امروزه بازایابی محلی معنایی ندارد و می بایست به فکربازار های جانی بود با توجه به سیل بازاریابی جهانی که امروز وجود دارد . اگر در حد محلی باقی بمانیم شرکت های بین المللی به سرعت جای مارا در بازار تصاحب می کنند..

6-   افزایش رسانه و تقسیم مخاطبان

مسئله مهم امرزو شکاف بین رسانه و مخاطب میباشد . برای مثال مخاطبین رسانه ملی ایران بین 28 تا 30 درصد کل جامعه ایران میباشد . حال باید دید از این 28 در صد چند درصد مخاطب تبلیغات ما هستند و یا چند درصد از این مخاطبان جهت آگاهی از محصولات مورد نیازشان از این رسانه استفاده میکنند . تنوع زیاد رسانه ها باعث سرگردانی مشتری ها شده است ( تلوزیون روزنامه مجله اینترنت قضاهای مجازی و......)

7-   افزایش تعداد محصولات